tisdag 22 april 2014

En extra ledig dag...

Påsken är slut och arbetsveckan har börjat, men inte riktigt för mig ännu. Jag har tagit semester idag då jag har en del jag måste hjälpa mina föräldrar med, så för mig blir det en tredagars arbetsvecka denna vecka. Jag och Mats var på Österlen igår hela dan. Vi körde innan kl åtta på morgonen och var hemma igen efter kl fem. Vi hann med två rundor till tippen innan de stängde. Ett lass med gammalt skräp och ett lass med trädgårdsavfall. Garaget är i princip rensat klart och sen var det källarens tur. Där har vi en del kvar. Mats började också klippa häckarna och kommer att fortsätta med det nästa helg. Det blir nog att vi kör ner en sväng till helgen igen. 

När vi kom hem igår deklarerade vi klart, så nu är hela familjen klar. Gården vi bor på är skattemässigt en näringsverksamhet och vi har hyresinkomster i stallet som vi ska deklarera för, så sen vi flyttade hit har vi lämnat iväg vår deklaration till revisionsbyrå. Nu kanske jag skulle kunna deklarera själv eftersom jag är färdig redovisningskonsult, men det är ändå en massa man ska tänka på med avskrivningar mm och eftersom jag inte jobbar dagligen med bokföring och inte har något speciellt bokslutsprogram heller så blir det bäst såhär. Däremot så förstår man ju sin deklaration mycket bättre nu. Att läsa beskattningsrätt på högskolan är inte helt fel.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...