måndag 23 september 2013

Spårträning...

Raffe och en liten goldentik som också är med på valpkursen.
Igår var jag och Raffe på spårträning med valpkursen. Det gick bra. Vi gjorde det två gånger och första gången gick bättre än andra. I det andra spåret fick han upp spåret på nåt annat djur som gått där för där låg en färsk skit mitt i spåret som jag missat när jag gick där, men det gick bra ändå. Han fattade galoppen vad han skulle göra och det är huvudsaken. Att spåra tycker jag är riktigt kul. Chapman var riktigt duktig på det de få gångerna vi gjorde det, men med Raffe ska jag försöka göra det lite mer emellanåt. Bor man på landet som vi gör är det lätt att göra det också.

Efter spårningen blev det fri lek för valparna medan vi gick tillbaka till bilarna. Det låg en damm också där vi spårade och när hundarna blev lösa och vilda for Raffe och hans lilla goldenkompis ner i dammen såklart. De hade så kul!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...