måndag 15 oktober 2012

Hösten är verkligen här...

 Vilket trist väder det är varje dag. Jag börjar redan bli trött på det och då är det bara oktober. Hur ska man stå ut ändå till april? Här är två av mina lyktor jag köpte på Indiskan i helgen. De kan nog passa ute vid badet en mörk kväll. Man får pigga upp sig så gott man kan :)
Min bollkryss har helt vissnat ner nu, men ljungen står lika fint som när jag planterade dem. Ser ni mina pelargoner invid husväggen? De har inte kommit in än, men jag tror faktiskt jag ska klippa ner dem helt i år redan nu och se hur det blir till våren. Istället för att ta in dem som de är med blommor och allt och klippa ner dem sen. 

Denna veckan har jag bara två föreläsningar, idag och imorgon. Sen är det hemstudier ända till söndag. Även om man har mycket att läsa är det skönt att slippa köra iväg varje dag. Man har friheten att lägga upp dagen som man vill. Jag ska verkligen försöka njuta av studietiden detta mitt sista läsår. Sen får man jobba heltid tills man blir pensionär :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...